PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Certyfikacja jest światem

Coraz częściej musimy udowadniać swoje kompetencje po to, by wzbudzić zainteresowanie (i zaufanie) potencjalnych kontrahentów. Idealnym narzędziem może być certyfikat

certyfikaty-png

Certyfikaty stanowią w dzisiejszym świecie coraz powszechniejszy rodzaj normy jakościowej lub ratingu. Występują właściwie wszędzie – certyfikaty energetyczne, bezpieczeństwa, ISO, językowe – właściwie trudno byłoby znaleźć dziedzinę, w której ich nie znajdziemy. Czym jednak tak naprawdę są certyfikaty? Gdyby podejść do tej kwestii pod kątem definicyjnym, to certyfikacja stanowi rodzaj normalizacji, czyli nadawania rzeczom porządku. Można – posługując się ścisłą definicją – powiedzieć, że to działalność zmierzająca do uzyskania optymalnego, w danych okolicznościach, stopnia uporządkowania w określonym zakresie. Certyfikat stanowi zatem pisemny dowód, że spełniamy określone normy – a te normy nie biorą się z powietrza, lecz z bardzo ścisłych uwarunkowań. Certyfikat to poświadczenie naszej jakości – jako partnera biznesowego, jako firmy działającej w zgodzie z wymogami etyki biznesu, czy według określonych systemów zarządzania.

W tej sytuacji łatwo dojść do wniosku, że certyfikaty powinno się posiadać. Jeżeli ubiegamy się o pracę w zagranicznej firmie, prawdopodobnie będzie nam łatwiej, jeżeli zdobędziemy certyfikat językowy. W przypadku współpracy między firmami warto natomiast pochwalić się certyfikatem wiarygodności. Jest to wyjątkowo dobrze przyjmowane potwierdzenie posiadania kompetencji w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej.

Swoistym rodzajem certyfikatu jest rating, czyli kredytowa ocena klasyfikacyjna oceniająca i kategoryzująca poziom zdolności kredytowej danego podmiotu, długu lub zobowiązania finansowego lub emitenta takich długów lub zobowiązań finansowych. Może ona być dokonywana przez niezależną, wyspecjalizowaną instytucję (agencję ratingową) i ma wówczas charakter publiczny, zewnętrzny, lub instytucję finansową (np. bank) i ma wówczas charakter poufny, wewnętrzny.

 

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa