PolskiEnglish
Creditreform Polska w Google+
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Google i Facebook zdominowały rynek reklamy

Już nie chodzi tylko i wyłącznie o zarabianie w Internecie, ale po prostu o zarabianie. Co czwarty dolar wydany na reklamy we wszystkich mediach trafia do kieszeni Google’a i Facebooka

gvsf-jpgDo niedawna sądzono, że reklama internetowa stanowi tylko jeden z wielu kanałów marketingowych, ale teraz sieć stała się zdecydowanie najważniejszym reklamowym medium. Świat przedstawiony w serialu Mad Men definitywnie odszedł w przeszłość. Konsumenci nie zwracają większej uwagi na reklamy zamieszczane w prasie drukowanej (która sama w sobie staje się reliktem minionych czasów), nawet telewizyjne spoty są dużo mniej skuteczne, niż kilka lat temu. Pieniądze przepływają w kierunku smartfonów i Internetu. Największymi beneficjentami tej zmiany są Google i Facebook.

Już teraz obie spółki przyciągają ponad połowę reklamowych pieniędzy z marketingu online. Ale oznacza to również, że 25 procent całego rynku reklamy należy właśnie do nich. W tym zestawieniu to Google dominuje – zdobył 18 procent całego reklamowego tortu – oczywiście mowa o przychodach. Facebook zarabia „tylko” 7 procent. Jeszcze w 2012 roku obie spółki przyciągnęły 9 procent ogólnych budżetów reklamowych. W tej chwili toczy się krwawa wojna, w której inne potężne serwisy, jak Snap czy Twitter muszą walczyć o przetrwanie.

 

 

 

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy