PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Karieratel.:(+48) 22 440 15 00creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Przeterminowany dług to nie wyrok

BIG InfoMonitor radzi jak negocjować z wierzycielami

coins-199578640-jpg

Problemy z nieregularnymi płatnościami dotyczą krajów, przedsiębiorstw, ale także i osób prywatnych. Jak wskazują dane z Raportu InfoDług, aż 2,38 mln osób w Polsce ma przeterminowane zadłużenie o łącznej wartości 40,94 mld zł. Równocześnie ponad połowa tych osób nie ma długów wyższych niż 5 tys. zł, a oto oznacza to, że wyjście z pętli zadłużenia jest w zasadzie w zasięgu spłaty. Zdaniem Mariusza Hildebranda, wiceprezesa zarządu BIG InfoMonitor, rynek wierzytelności w Polsce staje się coraz bardziej elastyczny i nastawiony na polubowne rozmowy.

- Warto, abyśmy pamiętali, że zawsze możemy podejmować rozmowy na temat zmian w płatnościach z naszymi wierzycielami. Najczęściej kończą się one ustaleniami, które są prostsze do zrealizowania niż wcześniejsze warunki – mówi Mariusz Hildebrand.

 

 Warto pamiętać o 5 krokach, które pozwolą nam na skuteczne renegocjacje

 

  1. Nie unikaj wyjaśnienia sprawy polubownie. Przecież często przeterminowana należność nie wynika ze złej woli, tylko z trudnej sytuacji życiowej lub po prostu z niedopatrzenia.
  2. Pamiętaj, że wierzyciel lub jego pełnomocnik chcą Ci pomóc, a nie pogrążyć. Obu stronom zależy na rozwiązaniu problemu, więc bądź otwarty na kompromis i współdziałanie.
  3. Bądź zawsze dobrze przygotowany na rozmowę z wierzycielem, zastanów się, co możesz zaproponować, ile pieniędzy możesz przeznaczyć na spłatę. Warto wcześniej zgromadzić wszystkie potrzebne materiały i starać się wyjść naprzeciw z propozycjami. Ułatwi to szybsze dojście do porozumienia na korzystniejszych warunkach.
  4. Pamiętaj, że konsekwencje niepłacenia zobowiązań mogą być dotkliwe – wpis do rejestru Biura Informacji Gospodarczej skutkuje utrudnionym dostępem do kredytów, pożyczek, zakupów na raty, ale także może uniemożliwić podpisanie umowy z operatorem Internetu lub telefonii. Warto wcześniej ustalać z wierzycielami zasady płatności.
  5. Dotrzymuj podjętych ustaleń – to ważne, aby Twoi wierzyciele wiedzieli, że pomimo pewnych trudności starasz się wywiązywać z zobowiązań.

 

 

Są to sposoby, którymi można ułatwić sobie życie w przypadku, gdy przewidujemy czasowe problemy finansowe lub obniżenie naszych dochodów. Ponadto zaletą wcześniejszego podjęcia rozmów  jest także utrzymanie dobrej historii kredytowej, co powinno zdecydowanie ułatwić zaciąganie kredytów w przyszłości lub też zaciągać na zdecydowanie dogodniejszych warunkach przeznaczonych dla bardziej wiarygodnych partnerów.

 

 

 

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa
Komunikat

KLAUZULA INFORMACYJNA


W nawiązaniu do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy:

1. Administratorem / Podmiotem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest Creditreform Polska Sp. z o.o. siedziba administratora: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa;

2. Przetwarzamy następujące dane: imiona i nazwiska, miejsca prowadzenia działalności gospodarczej i inne dane kontaktowe, dane dotyczących zdarzeń gospodarczych, kariery zawodowej. Nie przetwarzamy danych wrażliwych ani danych osób małoletnich.

3. Dane osobowe przetwarzane będą:

  • w celu realizacji projektów związanych z badaniem wiarygodności płatniczej, monitoringiem płatności, analizami branżowymi podmiotów gospodarczych

  • w celu zarządzania i windykacji należności

4. Podstawą przetwarzania jest:

  1. dobrowolna zgoda, wyrażona poprzez kontakt z nami - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit a) RODO lub

  2. umowa pomiędzy administratorem danych osobowych a osobą fizyczną, której dane są przetwarzane - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit b) RODO lub

  3. prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Creditreform lub przez stronę trzecią - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit f) RODO – na tej podstawie przetwarzamy informacje udostępnionej w rejestrach jawnych takich jak KRS, CEDIG, akta sądowe, REGON oraz innych powszechnie dostępnych informacji udostępnianych jawnie takich jak firmowe strony www, portale społecznościowe, materiały reklamowe i marketingowe.

5. Państwa dane osobowe będą przechowywane maksymalnie przez okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów spółki lub ochrony Państwa danych osobowych.

6. Posiadacie Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz macie prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody.

7. W przypadku naruszenia przepisów ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) macie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego;

8. Nie podejmujemy decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym profilowaniu danych osobowych;

9. Posiadane dane osobowe zabezpieczamy przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Dostęp do aplikacji zawierającej dane osobowe posiadają tylko uprawnione osoby i tylko w niezbędnym zakresie, zaś dostęp do systemów realizowany jest poprzez unikalny identyfikator i zabezpieczony jest hasłem dostępu.

10. W sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych można kontaktować się pisemnie na adres: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa lub na adres poczty elektronicznej: reklamacje@creditreform.pl