Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 | creditreform@creditreform.pl |
Branża ochrony środowiska – czy się ostatnio rozwija?
Cóż, odpadów jest coraz więcej, a zatem rozwój jest rzeczą oczywistą. W dyrektywach unijnych są wyznaczone poziomy odzysku i segregacji odpadów, którym podlegamy. Nadal jednak daleko nam do standardów europejskich, czyli pole do ekspansji i rozwoju wciąż istnieje.
Czym się Pani teraz zajmuje?
Właśnie w sierpniu kończymy rok finansowy, więc pracy jest sporo. To gorący okres roboczy.
A odrywając się od gorących spraw związanych z rozliczeniami – jak się w ogóle zaczęła współpraca z Creditreform Polska?
Nie uczestniczyłam w samych negocjacjach od początku, bo przebywałam akurat na urlopie macierzyńskim. Wcześniej Creditreform pomagał nam przy windykacji polubownej. Postanowiliśmy rozszerzyć to współdziałanie około roku temu i dziś Państwa firma pomaga nam również przy monitoringu płatności. Początkowo przeprowadziliśmy testy pilotażowe na kilku klientach. Konieczna była integracja informatyczna, która trwała w sumie najdłużej, bo około pół roku.
Ilu kontrahentów jest monitorowanych?
Średnio 200-300 miesięcznie Te liczby się oczywiście zmieniają, bo niektórzy z nich przestają z nami współpracować, a pojawiają się w ich miejsce inni. Moduł monitoringu na bieżąco współpracuje również z modułem windykacyjnym, co także powoduje pewne przesunięcia. Pula nie obejmuje naszych wszystkich kontrahentów, a jedynie tych, z którymi mamy najwięcej problemów.
A ile spraw windykacyjnych jest obsługiwanych co miesiąc przez Creditreform?
Około pięciu.
Co Państwu daje współpraca z Creditreform?
Nie mamy wydzielonej komórki zajmującej się windykacją należności i monitoringiem, więc współpraca z Creditreform zwalnia nas z konieczności wykonywania wielu działań dodatkowych. Udaje nam się też teraz uporządkować kwestie związane z nieregularnymi płatnościami. Pamiętajmy, że każda kolejna nieuregulowana przez kontrahenta faktura naraża nas na dodatkowe straty, co w efekcie może doprowadzić do poważnych zatorów płatniczych, dlatego im wcześniej podejmie się działania windykacyjne, tym lepiej.
Jak to wygląda? Wychodzenie z kryzysu?
To nie była wyłącznie wina kryzysu, złożyło się na to wiele innych czynników. Dłużnicy prędzej czy później znajdują środki na spłatę zadłużenia i jak pokazuje doświadczenie dłużnicy raczej w pierwszej kolejności zapłacą temu, kto się upomina, niż temu, kto biernie czeka na zapłatę, dlatego, jeżeli mówimy o kryzysie, tak ważne jest, by mieć kontrolę nad należnościami w firmie. W tym właśnie pomaga nam Creditreform.
A czy planują Państwo ewentualne rozszerzenie współpracy?
W tej chwili próbujemy cały czas uporać się z uporządkowaniem kwestii starych niespłaconych należności – niektóre sprawy ciągną się od 2013 roku. Przez pewien czas nikt nad tym nie panował. Nie wykluczam jednak rozszerzenia współpracy w którymś z następnych etapów.
Dziękujemy za rozmowę.
Komunikat |
KLAUZULA INFORMACYJNA
W nawiązaniu do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy: 1. Administratorem / Podmiotem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest Creditreform Polska Sp. z o.o. siedziba administratora: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa; 2. Przetwarzamy następujące dane: imiona i nazwiska, miejsca prowadzenia działalności gospodarczej i inne dane kontaktowe, dane dotyczących zdarzeń gospodarczych, kariery zawodowej. Nie przetwarzamy danych wrażliwych ani danych osób małoletnich. 3. Dane osobowe przetwarzane będą:
4. Podstawą przetwarzania jest:
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane maksymalnie przez okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów spółki lub ochrony Państwa danych osobowych. 6. Posiadacie Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz macie prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody. 7. W przypadku naruszenia przepisów ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) macie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego; 8. Nie podejmujemy decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym profilowaniu danych osobowych; 9. Posiadane dane osobowe zabezpieczamy przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Dostęp do aplikacji zawierającej dane osobowe posiadają tylko uprawnione osoby i tylko w niezbędnym zakresie, zaś dostęp do systemów realizowany jest poprzez unikalny identyfikator i zabezpieczony jest hasłem dostępu. 10. W sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych można kontaktować się pisemnie na adres: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa lub na adres poczty elektronicznej: reklamacje@creditreform.pl |