PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Kobiety lepiej pilnują pieniędzy

Stereotypowe przekonanie, że kobiety potrafią wydać ostatnie pieniądze na kolejną torebkę czy buty, nie znajdują odzwierciedlenia w badaniach. Raport Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy pokazuje, że choć większość Polaków ma problem z planowaniem

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy od 8 lat przygląda się wiedzy i postawom Polek i Polaków wobec finansów. Jak pokazuje tegoroczna edycja  badania „Postawy Polaków wobec finansów”,o pieniądzach rozmawia się w dwóch trzecich gospodarstw domowych. Cieszy fakt, że systematycznie powiększa się liczba osób oszczędzających - od 2008 r. wzrosła ona z 41 proc. do 59 procent. Inaczej jednak do finansowej sfery życia podchodzą kobiety, a inaczej mężczyźni.

 

Płci pięknej z całą pewnością lepiej wychodzi planowanie domowego budżetu w tradycyjnym ujęciu „od pierwszego do pierwszego”. Częściej niż mężczyźni planują one wydatki w perspektywie miesiąca – udaje się to 37 proc. kobiet i jedynie 30 proc. mężczyzn. Kobiety dużo lepiej radzą sobie też z codziennym, bieżącym nadzorowaniem finansów – 36 proc. kobiet przyznaje, że kontroluje wszystkie, nawet najdrobniejsze wydatki. Podobną skrupulatność wykazuje tylko 22 proc. panów. Nietrudno się więc domyślić, że wśród osób, które w ogóle nie panują nad swoimi wydatkami, większą grupę stanowią mężczyźni – do takiej postawy przyznaje się co piąty mężczyzna i tylko 13 proc. kobiet.

 

W kontekście oszczędzania zarówno panie jak i panowie uważają, że warto oszczędzać:

to odpowiednio  69 proc. i 64 proc. Różne są natomiast źródła, z których czerpią wiedzę na temat rynku finansowego, lokowania i inwestowania swoich środków. Mężczyźni w większym stopniu ufają reklamom (22 proc. mężczyzn w stosunku do 18 proc. kobiet) i własnej intuicji (12 proc. mężczyzn w stosunku do 8 proc. kobiet). Kobiety zdają się natomiast na wiedzę i opinie znajomych i rodziny – odpowiedź taką wskazuje 34 proc. kobiet i tylko 22 proc. mężczyzn.

 

Działająca od 1996 roku Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy wspiera w imieniu Banku prace na rzecz dobra publicznego w obszarach tematycznych takich jak: edukacja, rozwój lokalny i ochrona dziedzictwa kulturowego. Realizowane przez nią działania obejmują m.in. program edukacji finansowej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Moje Finanse organizowany wspólnie z NBP i Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości; Wolontariat Pracowniczy (program zaangażowania pracowników Citi Handlowy w wybrane przedsięwzięcia społeczne), konkursy: Mikroprzedsiębiorca Roku i o Nagrodę Banku Handlowego w Warszawie SA za szczególny wkład w rozwój nauki w sferze ekonomii i finansów oraz Nagrodę im. prof. Aleksandra Gieysztora za osiągnięcia w dziedzinie ochrony polskiego dziedzictwa kulturowego. 

 

banknote-15628640-jpg

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa