PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Skutecznie o Sprawiedliwym Handlu

Tadeusz Joniewicz z Fundacji Centrum CSR podsumował tę sytuację krótko: "(w Polsce) potrzebna jest edukacja globalna".

fairtarde-jpg

Około 9% polskiego PKB jest wydawane przez rząd centralny i samorządy w ramach zamówień publicznych. Niestety z opublikowanego niedawno raportu Fundacji Centrum CSR wynika, że w ani jednym zamówieniu publicznym nie zastosowano kryteriów społecznych, uwzględniających kontrolę łańcucha dostaw z krajów globalnego południa. Tadeusz Joniewicz z Fundacji Centrum CSR podsumował tę sytuację krótko: "(w Polsce) potrzebna jest edukacja globalna".

 

Podobną potrzebę dostrzega wiele organizacji, w tym Fundacja Koalicja Sprawiedliwego Handlu - Fairtrade Polska, która od dwóch lat realizuje w kilkudziesięciu szkołach projekt dotyczący edukacji globalnej i Sprawiedliwego Handlu pn. "Sprawiedliwi, aktywni, świadomi". Jego celem jest budowa podstaw dla kampanii "Szkoły Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu".

 

"Projekt 'Sprawiedliwi, aktywni, świadomi' uruchomiliśmy, aby aktywnie wspierać działania z edukacji globalnej w szkołach - mówi Andrzej Żwawa, prezes zarządu Fairtrade Polska. - Między innymi wysyłamy do szkół edukatorów, którzy jak dotąd przeprowadzili 50 pogadanek i warsztatów na temat globalnych zależności i Sprawiedliwego Handlu. Oprócz tego współpracujące z nami szkoły otrzymały m.in. szereg bezpłatnych materiałów edukacyjnych i próbki certyfikowanych produktów Sprawiedliwego Handlu na 'Śniadania Fairtrade'".

 

Nie tylko szkoły mogą angażować się w działania na rzecz Sprawiedliwego Handlu. Konsumenci, którym nie jest obojętny los ubogich producentów w krajach globalnego Południa, już w połowie maja, podczas dorocznego Światowego Dnia Sprawiedliwego Handlu będą mogli okazać im swoje wsparcie przez wzięcie udziału w światowej akcji World Fairtrade Challenge polegającej na biciu rekordu w liczbie wypitych filiżanek kawy Fairtrade.

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa