PolskiEnglish
Creditreform Polska w Google+
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Sieci handlowe odciążają kasjerów?

Carrefour Polska chce, aby klienci sami skanowali produkty i za nie płacili. Tymczasem największa amerykańska sieć supermarketów Walmart właśnie rezygnuje z prawie identycznego projektu

scanandgowalmart-jpg

Carrefour Polska uruchamia dla klientów test nowej usługi Scan & Go, która umożliwia ona skanowanie produktów za pomocą telefonu i mobilną płatność za zakupy za pomocą portfela elektronicznego. Pierwsze testy nowej usługi są prowadzone w kilku sklepach w Warszawie. Docelowo ma ona być dostępna we wszystkich placówkach w całej Polsce.

Aby skorzystać z usługi Scan & Go klient potrzebuje wyłącznie smartfona z zainstalowaną najnowszą wersją aplikacji „Mój Carrefour”. Po wybraniu odpowiedniej opcji z rozwijanego menu bocznego można przystąpić do skanowania kodów kreskowych produktów za pomocą kamery w telefonie. Zeskanowane produkty są automatycznie dodawane do wirtualnego koszyka, a wartość zakupów sumowana. Dzięki na bieżąco wyświetlanej łącznej wartości zakupów klient ma pełną kontrolę nad sumą, którą zapłaci przy kasie. Co ciekawe, nie musi on płacić gotówką lub kartą – wystarczy, że okaże wygenerowany kod.  

Tymczasem amerykański Walmart właśnie oficjalnie zdecydował się zakończyć swój własny program "Scan & Go". Chociaż niedawna ekspansja programu do 100 sklepów wydawała się być dobrym prognostykiem, dalsze testy wykazały, że Scan & Go był używany przez klientów bardzo rzadko. Inne sieci za oceanem pracują nad własnymi rozwiązaniami - Kroger ruszył z programem "Scan, Bag and Go", a Meijer pracował nad "Shop & Scan”. W obydwu przypadkach jednak od klientów nie wymaga się płacenia za pomocą aplikacji.

Coraz dalej postępuje więc odkryta przez George’a Ritzera macdonaldyzacja – jednym z jej efektów miało być przecież stopniowe zrzucanie na klientów kolejnych etapów obsługi. Czy będzie to dla nich wygodne? Na pewno dla sieci handlowych, które mogą w ten sposób zatrudniać mniej ludzi na kasach.

 

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy