PolskiEnglish
Creditreform Polska w Google+
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Turcy nie wierzą mediom

Mamy podobny poziom świadomości fałszywych newsów, co Amerykanie. Zadziwia zaufanie Brytyjczyków – chociaż może dlatego, że BBC to świętość...

 

fake-news-jpgWysoki poziom umiejętności  właściwego odczytywania wiadomości jest ważny, jeśli chodzi o oddzielanie faktów od fikcji i identyfikowanie „fake newsów”. Tak przynajmniej twierdzą autorzy raportu pod nazwą Digital News Report Reuters Institute, który badał zaufanie i dezinformację w globalnej konsumpcji wiadomości. Jak można się było spodziewać, w raporcie stwierdzono, że ludzie o wysokim poziomie zainteresowania wiadomościami odczuwają coraz większy niepokój w związku z fałszywymi wiadomościami. Tam, gdzie poziom świadomości był wysoki, ludzie częściej identyfikowali satyryczne wiadomości, manipulacje i przykłady złego dziennikarstwa.

 

Najsilniej odczuwano wysyp tego typu fałszywych wiadomości w Turcji, gdzie 49% respondentów stwierdziło, że w zeszłym tygodniu doświadczyło kompletnie wymyślonych informacji w mediach. Liczba ta jest również wysoka w Stanach Zjednoczonych (na poziomie 31 procent). Nie jest to jednak zaskakujące, biorąc pod uwagę pojawienie się fałszywych wiadomości podczas wyborów w 2016 roku i ich obecności od tamtej pory. Bardziej zaskakująca jest niska liczba 15 procent w Wielkiej Brytanii, biorąc pod uwagę poziom kontrowersji dotyczących dezinformacji podczas głosowania w sprawie Brexitu. Polski w zestawieniu nie ma, ale obstawiałbym poziom dezinformacji zbliżony do amerykańskiego…

 

PS. Dotarłem do źródłowego raportu... Faktycznie, poziom nieufności w Polsce jest dość wysoki - aż 28% respondentów stwierdziło, że natknęło się ostatnio na "fałszywki"...

 

WYKRES - % respondentów, którzy rozpoznali fałszywe newsy w zeszłym tygodniu 

fakenews-jpg

źródło: Reuters Institute

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy