PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Czy czas już martwić się Facebookiem?

Skandal z wyciekiem danych najwyraźniej oznaczał dopiero początek problemów Marka Zuckerberga. Wyniki finansowe poniżej oczekiwań, co natychmiast odbiło się fatalnie na giełdowych notowaniach i spadająca liczba użytkowników to kolejne zmartwienia twórcy Facebooka

41118883004c8bf231366z-jpg

 

Dane liczbowe może nie są jeszcze zbyt alarmujące. Przychody ujawnione w sprawozdaniu finansowym za drugi kwartał 2018 roku wyniosły 13,23 mld USD. To wzrost o 42 proc. rok do roku, ale giełdowe prognozy przewidywały 13,3 mld USD. Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie to (bagatela!) 2,23 miliarda osób. Znów mamy wzrost – tym razem o 11 proc. rok do roku, przy czym prognozowano 2,25 miliarda. To jednak wystarczyło, by wartość rynkowa giganta spadła w ciągu jednego dnia aż o 20 proc. (około 120 miliardów USD). Dodatkowo pojawiły się wieści, że liczba użytkowników w Europie zmniejszyła się. To wystarczy, aby Mark Zuckerberg porządnie się zmartwił. Ale może to my powinniśmy martwić się Facebookiem?

Mark Zuckerberg chce, żebyś myślał, że wszystko jest w porządku. Kiedy już skończył przepraszać amerykański Kongres na początku tego roku, zapewnił nas, że posiadamy pełną kontrolę nad naszymi danymi, a ponieważ Facebook nie jest monopolistą, mamy mnóstwo innych platform mediów społecznościowych, do których można się przenieść. Prawdą jest jednak to, że Zuckerberg wie, że większość ludzi nie ma zielonego pojęcia o prywatności w Internecie. Wie, że wszyscy się spieszymy, aby kliknąć "zgadzam się" bez wahania i będziemy nadal korzystać z Facebooka, niezależnie od tego, jak szokujący jest najnowszy skandal związany z danymi. Co więcej, bezpieczni nie są nawet ludzie, którzy nie korzystają z mediów społecznościowych, albo nie zamieszczali statusu od lat.  Wielu zapomina, że ​​Facebook posiada Messenger, Instagram, WhatsApp i Oculus. Nawet jeśli nie zaktualizowałeś swojego statusu od lat, Facebook nadal ma szczegółowy i prawdopodobnie dokładny profil Ciebie, który sprzedaje reklamodawcom. Dane z Facebooka wykraczają poza posty i lokalizacje. Analizując polubienia i interakcje, Facebook może wydedukować prywatne informacje, których nigdy nie zgodziłbyś się udostępnić. Robi to z zaskakującą dokładnością.

 

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa