PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Facebook i banki, czyli czym to grozi

Facebook podobno poprosił główne amerykańskie banki, w tym Citi, JPMorgan Chase, Bank of America oraz Wells Fargo, o udostępnienie informacji finansowych swoich klientów, w tym tych o transakcjach kartowych i sprawdzaniu stanu rachunku, donosi The Wall Street Journal. Czy naprawdę chcemy, by Mark Zuckerberg wiedział, ile mamy na koncie?

9515968133503b8c6d2ez-jpg

Gigant technologiczny podobno rozwija ofertę z bankami dla Messengera, w tym dostęp do sald kont i powiadomień o oszustwach, jako część ruchu oferującego nowe usługi i zwiększającego zaangażowanie. W tym momencie nie jest jasne, co, jeśli w ogóle, może wyjść z tych partnerstw. Facebook zapewnił, że chodzi wyłącznie o to, by banki mogły korzystać z Messengera obsługując klientów i nie jest zainteresowany przekroczeniem tych uprawnień.

 Messenger może faktycznie  zwiększyć interakcje w bankowości cyfrowej. Banki są pod presją budowania relacji z dużymi platformami cyfrowymi, które docierają do miliardów użytkowników i napędzają handel. Messenger, który liczy 1,3 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie może być świetnym pomysłem. Facebook zresztą już zaczął wkraczać w integrację finansową: platforma ma funkcję peer-to-peer (P2P), która jest dostępna na wielu rynkach, a firmy takie jak Mastercard już rozpoczęły zakupy z obsługą chatbota. Ale integracja obsługi klienta byłaby znaczącym krokiem naprzód.

Tyle że banki ryzykują wtedy utratę zaufania klientów. Mimo że integracja programu Messenger może zwiększyć zaangażowanie dzięki szybszemu udostępnianiu informacji o koncie w celu łatwiejszego dostępu lub obsługi klienta, może to nie być wcale tak korzystna funkcja dla klientów w świetle niedawnego skandalu Facebooka z Cambridge Analytica. Zaufanie konsumentów do Facebooka spadło o 66% od momentu ujawnienia afery. Bezpieczeństwo stanowi  drugą pod względem ważności  kategorią wyboru banku, zgodnie z danymi raportu  Business Insider Intelligence  

 

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa