Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 | creditreform@creditreform.pl |
Kiedyś finansowanie budżetowe, potem Kasy Chorych, a dziś NFZ – system ochrony zdrowia w Polsce przeszedł wiele rewolucji w ostatnich 30 latach. Niestety, wciąż nie jest wydolny na tyle, by zapewnić pacjentom godne człowieczeństwa warunki. Długość oczekiwania na wizytę u lekarza specjalisty woła o pomstę do nieba. Jednak nie jesteśmy w tym osamotnieni – z podobnymi problemami borykają się praktycznie wszystkie kraje rozwinięte. Spójrzmy chociażby na Stany Zjednoczone.
Branża opieki zdrowotnej w USA znajduje się w stadium ustawicznej reformy, ponieważ rosnące koszty, zmieniające się oczekiwania konsumentów i zmieniający się model refundacji zagrażają fragmentarycznemu systemowi opieki zdrowotnej. Ubezpieczyciele mają za zadanie uporać się z kontrolą kosztów opieki zdrowotnej dla klientów, jednocześnie zachęcając dostawców usług medycznych do przejścia na całkowicie nowy system zwrotu kosztów. Dlatego też niedawno UnitedHealthcare - największa firma ubezpieczeniowa w USA - wdrożyła cyfrową strategię zdrowotną, aby sprostać tym wyzwaniom.
Właściwie samo określenie „system” w przypadku systemu opieki zdrowotnej jest mylące. Wszak chaos nie jest zbyt usystematyzowany. Zbyt wiele zależy tu od kompletnie nieprzewidywalnych czynników. Jeżeli połączymy to z niektórymi trendami demograficznymi, ( populacja się starzeje, coraz częściej cierpimy na choroby o charakterze przewlekłym), wówczas kwestia staje się jeszcze bardziej skomplikowana i droższa. Konieczna staje się zmiana sposobu myślenia.
Opieka zdrowotna powinna więc rozpocząć współpracę z branżami, które mogą być bardziej ukierunkowane na konsumenta – jak spółki nowoczesnych technologii. Oczywiście, sama opieka medyczna wymaga innego spojrzenia, ale zmiany mogą być również napędzane przez zastosowanie większej liczby technologii - takich jak sztuczna inteligencja, która informuje lekarzy o alternatywnych metodach leczenia, do których być może nie mieli dostępu w przeszłości. To tylko jeden z przykładów, bo w niezbyt odległej przyszłości (przynajmniej w USA) synonimem zdrowia stanie się zdrowie cyfrowe. Budząc się rano, otrzymamy od razu informacje, o tym, co nam dolega. W ciągu dnia będą nam dostarczane ostrzeżenia dotyczące stanu dzieci i starszych rodziców. Będziemy mieć możliwość udostępnienia danych swojemu lekarzowi, a dostęp do opieki zdrowotnej stanie się np. zdalny. To wcale nie jest odległa perspektywa – wystarczy pomyśleć o technologiach, które ułatwiają nam życie, chociaż kilka lat temu nie mogliśmy sobie nawet ich wyobrazić.
Komunikat |
KLAUZULA INFORMACYJNA
W nawiązaniu do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy: 1. Administratorem / Podmiotem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest Creditreform Polska Sp. z o.o. siedziba administratora: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa; 2. Przetwarzamy następujące dane: imiona i nazwiska, miejsca prowadzenia działalności gospodarczej i inne dane kontaktowe, dane dotyczących zdarzeń gospodarczych, kariery zawodowej. Nie przetwarzamy danych wrażliwych ani danych osób małoletnich. 3. Dane osobowe przetwarzane będą:
4. Podstawą przetwarzania jest:
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane maksymalnie przez okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów spółki lub ochrony Państwa danych osobowych. 6. Posiadacie Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz macie prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody. 7. W przypadku naruszenia przepisów ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) macie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego; 8. Nie podejmujemy decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym profilowaniu danych osobowych; 9. Posiadane dane osobowe zabezpieczamy przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Dostęp do aplikacji zawierającej dane osobowe posiadają tylko uprawnione osoby i tylko w niezbędnym zakresie, zaś dostęp do systemów realizowany jest poprzez unikalny identyfikator i zabezpieczony jest hasłem dostępu. 10. W sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych można kontaktować się pisemnie na adres: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa lub na adres poczty elektronicznej: reklamacje@creditreform.pl |