PolskiEnglish
Creditreform Polska w Google+
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Rodzi się nowy rynek reklamowy

Być może e-sport to atrakcyjny sektor dla inwestycji. Niektórzy już zaczynają się angażować finansowo

gamer-jpgE-sport, który jest skrótem od sportów elektronicznych, odnosi się do konkurencyjnych gier wideo oglądanych przez widzów. E-sport nie jest wprawdzie aż tak powszechny jak sporty tradycyjne, ale przewiduje się, że liczba jego fanów wzrośnie o 59% w ciągu następnych pięciu lat. Poza tym wciąż jest miejsce na dalszy wzrost – istnieją przewidywania, że 600 milionów konsumentów na całym świecie będzie oglądało e-sport w 2023 roku, w porównaniu z 378 milionami w roku ubiegłym (2018).

To zaś oznacza, że rodzi się wielki rynek reklamowy, tym bardziej, że  większość profesjonalnych fanów gier należy do pokolenia millenialsów i pozostaje atrakcyjna dla ewentualnych sponsorów. Według Activate, 62% amerykańskich widzów e-sportowych ma 18-34 lata, a 58% pozytywnie odnosi się do zaangażowania tejżę marki w esport. Tymczasem Newzoo przewiduje, że w 2018 r. przychody ze sponsoringu e-sportowego wyniosą 359 milionów dolarów, o 53% więcej niż rok wcześniej. Rosnąca aktywność e-sportu i marek pomaga wyjaśnić, dlaczego także celebryci wietrzą swój interes, by wykorzystać tę sytuację. W ubiegłym roku legenda koszykówki, Michael Jordan i muzyk Drakeboth, zainwestowali w osobne przedsięwzięcia typu e-sport.

Przewiduje się, że liczba fanów e-sportu wzrośnie o 59% w ciągu następnych pięciu lat, ale wciąż pozostaje miejsce na wzrost. Ta ekspansja będzie napędzana wieloma czynnikami, w tym inwestycjami z tradycyjnych lig sportowych, wyższą liczbą transakcji emisji oraz ekspansją mobilnej sceny e-sportowej.

Marki mogą sponsorować ligi e-sportowe, konkursy i graczy, a także reklamować się na platformach cyfrowych, takich jak Twitch, aby dotrzeć do oczu fanów e-sportu. Niezależnie od tego, jaki będzie kształt kampanii e-sportowej marki, autentyczne zaangażowanie w świat gier ma ogromne znaczenie.

 

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy