PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Dlaczego zatrudniamy oszustów?

Nowe badania przeprowadzone przez Chicago Booth wskazują, że zdolność do kłamstwa jest postrzegana jako oznaka kompetencji w niektórych zawodach

www-maxpixel-net-fraud-hacker-scam-virus-security-criminal-crime-4126798-jpg

Wszyscy mówimy, że nie lubimy kłamców. Ale kiedy przychodzi czas na negocjowanie dużej sprzedaży, wówczas okazuje się, że tolerujemy ludzi rozciągających granice prawdy, a nawet tego od nich oczekujemy. Nowe badania przeprowadzone przez University of Chicago Booth School of Business pokazują, że zdolność do oszukiwania jest postrzegana jako oznaka kompetencji w pracach wymagających sprzedaży. Tymczasem ma to swoją bardzo ciemną stronę.


„Oszustwo, przyjmując formę defraudacji i korupcji, kosztuje gospodarkę dużo pieniędzy i podważa leżącą u podstaw gospodarki moralną tkankę”, wyjaśniają Brian Gunia i Emma Levine, autorzy badania. „Firmy, zatrudniając oszustów, narażają się na większe ryzyko,”.


Seria eksperymentów wykazała, że uczestnicy wierzyli, że kłamcy odniosą większy sukces w zawodach zorientowanych na wysoką sprzedaż (takich jak bankowość, reklama i sprzedaż) Co więcej, gdy uczestnicy mieli możliwość wyboru osób do wykonania zadań związanych ze sprzedażą, byli bardziej skłonni do zatrudniania oszustów, nawet jeżeli mieli zaryzykować własnymi pieniędzmi.


To pokrywa się z rzeczywistością spoza eksperymentu: menedżerowie naprawdę postrzegają oszustów jako osoby bardziej kompetentne. Zamiast tego powinni raczej skupić się na sprzedaży zorientowanej na klienta.

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa