PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Karieratel.:(+48) 22 440 15 00creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Prędkość internetu a rozwój biznesu?

Polskie przedsiębiorstwa coraz częściej doceniają znaczenie szybkiego i stabilnego łącza w prowadzeniu biznesu. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego na przełomie marca i kwietnia bieżącego roku przez GfK dla Nexery.

 

communicate-communication-computer-network-computing-jpgRok temu tylko 20% reprezentantów firm wskazało, że zwiększenie prędkości internetu wpłynęłoby pozytywnie na dochodowość i rozwój działalności, w 2020 roku odsetek ten wzrósł niemal dwukrotnie.

 

Rozwój i utrzymanie się na rynku współczesnych przedsiębiorstw zależy dziś od umiejętnego wykorzystywania internetu oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych. W ciągu ostatnich miesięcy wiele firm na całym świecie rozegrało prawdziwą batalię o „być albo nie być”. Okazało się, że to właśnie biznesy oparte na wirtualnych rozwiązaniach odczuły w najmniejszym stopniu skutki pandemii koronawirusa. Stabilne i szybkie łącze było kluczem do sukcesu. Doświadczenia z tego okresu wpłynęły na dostrzeżenie wielu zalet wysokiej jakości internetu wśród przedsiębiorców z Regionów Nexery, co odzwierciedla badanie przeprowadzone przez GfK na zlecenie Nexery.

Odsetek firm w Regionie Świętokrzyskim, Łódzkim, Kujaw z Pomorzem i Mazowszem oraz Warmii i Mazur, które są podłączone do globalnej sieci, wyniósł w 2020 roku 94%, to o 3 p. p. więcej niż w poprzednim roku. Wyniki badania przeprowadzonego na wiosnę tego roku, pokazały również, że zdecydowana większość przedsiębiorstw prowadzi tradycyjny biznes, w którym wykorzystuje pewne wirtualne narzędzia na co dzień, zaś 17% podmiotów deklaruje, że działa w pełni online.

Co ciekawe, można zauważyć zależność pomiędzy prędkością wykorzystywanego łącza a wielkością przedsiębiorstwa. Firmy zatrudniające 50 i więcej pracowników częściej korzystają z internetu o wyższej prędkości, częściej jest to również łącze symetryczne, czyli o równej prędkości wysyłania i pobierania danych.

 

" W dobie panowania Covid-19 globalna sieć stała się głównym narzędziem, które pozwoliło wielu podmiotom na utrzymanie się na rynku i dalsze funkcjonowanie. Dla firm istotne jest, aby wybierać rozwiązania dostarczające stałe i szybkie łącze, dzięki któremu codzienne działania będą przebiegały bez zakłóceń" – mówi Paweł Biarda, Członek Zarządu ds. Komercyjnych z firmy Nexera.

Podmioty gospodarcze coraz częściej korzystają z wirtualnych narzędzi i zasobów, które pomagają usprawnić działanie przedsiębiorstwa w niemal wszystkich obszarach. W tegorocznym badaniu 55% przedstawicieli firm z Regionów Nexery zgodziło się z tezą, że internet to podstawowe źródło wiedzy o rynku – w 2019 r. odsetek pozytywnych odpowiedzi był aż o 10 pp. mniejszy. Globalna sieć to medium najczęściej wykorzystywane do reklamowania firmy – wykorzystuje go ponad połowa przedsiębiorców (51%). Do innych, zdecydowanie rzadziej wybieranych sposobów promowania, należą reklamy i ogłoszenia w punktach sprzedaży, targi branżowe, obecność w prasie oraz reklama bezpośrednia.

96% ankietowanych przedsiębiorców stosuje w codziennej pracy płatności online, 70% e-fakturowanie, a 59% ma własną stronę internetową. Ponadto 51% korzysta z mediów społecznościowych, 38% z wirtualnego dysku (chmury), a 29% z kursów i szkoleń dostępnych za pośrednictwem sieci. 

 

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa
Komunikat

KLAUZULA INFORMACYJNA


W nawiązaniu do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy:

1. Administratorem / Podmiotem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest Creditreform Polska Sp. z o.o. siedziba administratora: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa;

2. Przetwarzamy następujące dane: imiona i nazwiska, miejsca prowadzenia działalności gospodarczej i inne dane kontaktowe, dane dotyczących zdarzeń gospodarczych, kariery zawodowej. Nie przetwarzamy danych wrażliwych ani danych osób małoletnich.

3. Dane osobowe przetwarzane będą:

  • w celu realizacji projektów związanych z badaniem wiarygodności płatniczej, monitoringiem płatności, analizami branżowymi podmiotów gospodarczych

  • w celu zarządzania i windykacji należności

4. Podstawą przetwarzania jest:

  1. dobrowolna zgoda, wyrażona poprzez kontakt z nami - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit a) RODO lub

  2. umowa pomiędzy administratorem danych osobowych a osobą fizyczną, której dane są przetwarzane - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit b) RODO lub

  3. prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Creditreform lub przez stronę trzecią - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit f) RODO – na tej podstawie przetwarzamy informacje udostępnionej w rejestrach jawnych takich jak KRS, CEDIG, akta sądowe, REGON oraz innych powszechnie dostępnych informacji udostępnianych jawnie takich jak firmowe strony www, portale społecznościowe, materiały reklamowe i marketingowe.

5. Państwa dane osobowe będą przechowywane maksymalnie przez okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów spółki lub ochrony Państwa danych osobowych.

6. Posiadacie Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz macie prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody.

7. W przypadku naruszenia przepisów ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) macie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego;

8. Nie podejmujemy decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym profilowaniu danych osobowych;

9. Posiadane dane osobowe zabezpieczamy przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Dostęp do aplikacji zawierającej dane osobowe posiadają tylko uprawnione osoby i tylko w niezbędnym zakresie, zaś dostęp do systemów realizowany jest poprzez unikalny identyfikator i zabezpieczony jest hasłem dostępu.

10. W sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych można kontaktować się pisemnie na adres: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa lub na adres poczty elektronicznej: reklamacje@creditreform.pl