PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Kariera tel.:(+48) 22 440 15 00
creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Polskie firmy tracą pieniądze na własne życzenie

Według danych Krajowego Rejestru Długów (KRD) polscy przedsiębiorcy mają do odzyskania 58,4 mld zł, z czego 11,7 mld zł to długi korporacyjne

play-building-red-money-black-use-814839-pxhere-com-jpgWedług danych Krajowego Rejestru Długów (KRD) polscy przedsiębiorcy mają do odzyskania 58,4 mld zł, z czego 11,7 mld zł to długi korporacyjne. Jednak niektóre firmy dołączają do grona wierzycieli na własną prośbę, bez uprzedniego sprawdzenia, z kim zawierają umowę. Często po fakcie okazuje się, że informacja o nieuczciwości partnera była pod ręką.

 

„Według badania KRD niecałe 58 proc. MSP deklaruje, że weryfikuje swoich potencjalnych partnerów przed zawarciem umowy. I często weryfikacja ta ograniczana jest przez przedsiębiorców albo do transakcji o dużej wartości, albo tylko do nowych klientów. Choć przyznają, że odsetek dłużników wśród nowych i starych klientów jest podobny.To dokładnie odwrotność tego, co robią duże firmy, gdzie weryfikacja każdego klienta jest standardem w procesie sprzedaży – podkreśla Andrzej Kulik, ekspert Rzetelnej Firmy.

 

- Główny powód jest niezmienny od lat: nie wypada, trzeba ufać innym, jeśli dowiedzą się, że ich sprawdziłem, to się obrażą. Te argumenty pojawiają się bardzo często. Jednak taka motywacja pojawia się częściej w starsi przedsiębiorcy, podczas gdy młodsi przedsiębiorcy mają taką motywację znacznie rzadziej. – zaznaczył ekspert.

 

Drugim powodem podawanym przez firmy, które nie monitorują swoich kontrahentów, jest brak czasu na wdrożenie takich procedur. Trzecim błędem w podejściu do weryfikacji partnerów biznesowych jest sprawdzenie ich tylko raz.

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa