Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 | creditreform@creditreform.pl |
Zanim zaczniemy się zastanawiać, jak odzyskać nasze należności, spróbujmy nie dopuścić do powstania długu.
Przedsiębiorca powinien być zapobiegliwy. Można przecież ograniczyć ryzyko zawieranych transakcji poprzez wyeliminowanie nierzetelnych kontrahentów. Nie podpisując umowy z kontrahentem, który już jest zadłużony, możemy zaoszczędzić czas i pieniądze w późniejszym dochodzeniu własnych należności.
Obowiązujące w Polsce prawo pozwala być „dociekliwym” w biznesie. Tym bardziej, że sposobów na sprawdzenie wiarygodności potencjalnego kontrahenta jest wiele. Jednym z nich jest Krajowy Rejestr Sądowy. Tutaj znajdują się kompletne dane dotyczące spółek handlowych (spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, akcyjnych, jawnych, partnerskich, komandytowych i komandytowo-akcyjnych). Zaglądając do nich dowiemy się nie tylko, kto jest udziałowcem naszego kontrahenta, kto ma prawo zawierać w jego imieniu umowy, ile wynoszą kapitały spółki. Coraz bardziej popularne są usługi wywiadowni gospodarczych takich, jak Creditreform. Przedsiębiorca ma możliwość sprawdzić min. dane bilansowe, czy zdolność płatniczą danego kontrahenta, a co najważniejsze, dowiedzieć się, jaka jest kondycja finansowa firmy. Creditreform wylicza tzw. Indeks Zdolności Płatniczej (IZP) oraz Prawdopodobieństwo Upadłości (PD), które stanowią obecnie niezbędne narzędzia przy ocenie wiarygodności kontrahenta wśród wielu firm na całym świecie.
Jeżeli mimo wszystko nie udało nam się ustrzec przed kontrahentem, który nie reguluje swoich zobowiązań za dostarczone towary lub świadczone usługi, nie pozostaje nic innego, jak tylko rozpocząć windykację. Zanim skierujemy sprawę do sądu, powinniśmy zwrócić się do dłużnika z pisemnym wezwaniem do dobrowolnego uregulowania należności. Najważniejsze w tym momencie są mediacje. Nie bójmy się rozmowy z dłużnikiem. Być może sam ma problemy, postarajmy się zrozumieć, dlaczego nie uregulował zobowiązania. Możemy zaproponować rozłożenie należności na raty, ale pamiętajmy, żeby konsekwentnie pilnować terminu spłat. Przypominajmy się, bądźmy stanowczy. Czasami wystarczy jeden telefon, by dług został spłacony- może się okazać, że nie została wysłana faktura, towar nie był zgodny z zamówieniem itp. Bardzo ważnym czynnikiem jest czas. Nie powinniśmy zwlekać z przypominaniem się dłużnikowi, pamiętajmy, że im wcześniej zajmiemy się windykacją, tym są większe szanse, że odzyskamy nasze pieniądze. Dłużnik może zostać poinformowany dodatkowo o konsekwencjach swoich opóźnień. Jego dane mogą znaleźć się np. w bazie wywiadowni gospodarczej Creditreform, a ta udostępniając raport o tym dłużniku innej firmie, na pewno zamieści informację o sposobie regulowania zobowiązań. W ten sposób ograniczamy możliwości takiego dłużnika na polu biznesowym. Jeżeli sprawa wymaga uruchomienia windykacji sądowej, zwróćmy się do profesjonalnej firmy, która zgodnie z odpowiednimi standardami, procedurami i przepisami prawa zadba o nasze pieniądze.
Więcej o windykacji w Creditreform Polska przeczytają Państwo tutaj
Autor: Erna Grońska-Petniak, Public Relations Manager
Komunikat |
KLAUZULA INFORMACYJNA
W nawiązaniu do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy: 1. Administratorem / Podmiotem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest Creditreform Polska Sp. z o.o. siedziba administratora: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa; 2. Przetwarzamy następujące dane: imiona i nazwiska, miejsca prowadzenia działalności gospodarczej i inne dane kontaktowe, dane dotyczących zdarzeń gospodarczych, kariery zawodowej. Nie przetwarzamy danych wrażliwych ani danych osób małoletnich. 3. Dane osobowe przetwarzane będą:
4. Podstawą przetwarzania jest:
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane maksymalnie przez okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów spółki lub ochrony Państwa danych osobowych. 6. Posiadacie Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz macie prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody. 7. W przypadku naruszenia przepisów ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) macie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego; 8. Nie podejmujemy decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym profilowaniu danych osobowych; 9. Posiadane dane osobowe zabezpieczamy przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Dostęp do aplikacji zawierającej dane osobowe posiadają tylko uprawnione osoby i tylko w niezbędnym zakresie, zaś dostęp do systemów realizowany jest poprzez unikalny identyfikator i zabezpieczony jest hasłem dostępu. 10. W sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych można kontaktować się pisemnie na adres: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa lub na adres poczty elektronicznej: reklamacje@creditreform.pl |