PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Karieratel.:(+48) 22 440 15 00creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Czy czas już martwić się Facebookiem?

Skandal z wyciekiem danych najwyraźniej oznaczał dopiero początek problemów Marka Zuckerberga. Wyniki finansowe poniżej oczekiwań, co natychmiast odbiło się fatalnie na giełdowych notowaniach i spadająca liczba użytkowników to kolejne zmartwienia twórcy Facebooka

41118883004c8bf231366z-jpg

 

Dane liczbowe może nie są jeszcze zbyt alarmujące. Przychody ujawnione w sprawozdaniu finansowym za drugi kwartał 2018 roku wyniosły 13,23 mld USD. To wzrost o 42 proc. rok do roku, ale giełdowe prognozy przewidywały 13,3 mld USD. Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie to (bagatela!) 2,23 miliarda osób. Znów mamy wzrost – tym razem o 11 proc. rok do roku, przy czym prognozowano 2,25 miliarda. To jednak wystarczyło, by wartość rynkowa giganta spadła w ciągu jednego dnia aż o 20 proc. (około 120 miliardów USD). Dodatkowo pojawiły się wieści, że liczba użytkowników w Europie zmniejszyła się. To wystarczy, aby Mark Zuckerberg porządnie się zmartwił. Ale może to my powinniśmy martwić się Facebookiem?

Mark Zuckerberg chce, żebyś myślał, że wszystko jest w porządku. Kiedy już skończył przepraszać amerykański Kongres na początku tego roku, zapewnił nas, że posiadamy pełną kontrolę nad naszymi danymi, a ponieważ Facebook nie jest monopolistą, mamy mnóstwo innych platform mediów społecznościowych, do których można się przenieść. Prawdą jest jednak to, że Zuckerberg wie, że większość ludzi nie ma zielonego pojęcia o prywatności w Internecie. Wie, że wszyscy się spieszymy, aby kliknąć "zgadzam się" bez wahania i będziemy nadal korzystać z Facebooka, niezależnie od tego, jak szokujący jest najnowszy skandal związany z danymi. Co więcej, bezpieczni nie są nawet ludzie, którzy nie korzystają z mediów społecznościowych, albo nie zamieszczali statusu od lat.  Wielu zapomina, że ​​Facebook posiada Messenger, Instagram, WhatsApp i Oculus. Nawet jeśli nie zaktualizowałeś swojego statusu od lat, Facebook nadal ma szczegółowy i prawdopodobnie dokładny profil Ciebie, który sprzedaje reklamodawcom. Dane z Facebooka wykraczają poza posty i lokalizacje. Analizując polubienia i interakcje, Facebook może wydedukować prywatne informacje, których nigdy nie zgodziłbyś się udostępnić. Robi to z zaskakującą dokładnością.

 

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa
Komunikat

KLAUZULA INFORMACYJNA


W nawiązaniu do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy:

1. Administratorem / Podmiotem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest Creditreform Polska Sp. z o.o. siedziba administratora: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa;

2. Przetwarzamy następujące dane: imiona i nazwiska, miejsca prowadzenia działalności gospodarczej i inne dane kontaktowe, dane dotyczących zdarzeń gospodarczych, kariery zawodowej. Nie przetwarzamy danych wrażliwych ani danych osób małoletnich.

3. Dane osobowe przetwarzane będą:

  • w celu realizacji projektów związanych z badaniem wiarygodności płatniczej, monitoringiem płatności, analizami branżowymi podmiotów gospodarczych

  • w celu zarządzania i windykacji należności

4. Podstawą przetwarzania jest:

  1. dobrowolna zgoda, wyrażona poprzez kontakt z nami - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit a) RODO lub

  2. umowa pomiędzy administratorem danych osobowych a osobą fizyczną, której dane są przetwarzane - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit b) RODO lub

  3. prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Creditreform lub przez stronę trzecią - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit f) RODO – na tej podstawie przetwarzamy informacje udostępnionej w rejestrach jawnych takich jak KRS, CEDIG, akta sądowe, REGON oraz innych powszechnie dostępnych informacji udostępnianych jawnie takich jak firmowe strony www, portale społecznościowe, materiały reklamowe i marketingowe.

5. Państwa dane osobowe będą przechowywane maksymalnie przez okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów spółki lub ochrony Państwa danych osobowych.

6. Posiadacie Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz macie prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody.

7. W przypadku naruszenia przepisów ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) macie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego;

8. Nie podejmujemy decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym profilowaniu danych osobowych;

9. Posiadane dane osobowe zabezpieczamy przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Dostęp do aplikacji zawierającej dane osobowe posiadają tylko uprawnione osoby i tylko w niezbędnym zakresie, zaś dostęp do systemów realizowany jest poprzez unikalny identyfikator i zabezpieczony jest hasłem dostępu.

10. W sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych można kontaktować się pisemnie na adres: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa lub na adres poczty elektronicznej: reklamacje@creditreform.pl