PolskiEnglish
Strona Główna |Impressum |Karieratel.:(+48) 22 440 15 00creditreform@creditreform.pl
Creditreform Polska Sp. z o.o.
Kontakt 08:00 - 16:00

22 440 15 00

creditreform@creditreform.pl

Cyberbezpieczeństwo w 2019 roku

Jakie trendy będą dominować? Już w 2018 dało się zauważyć początki bardzo istotnych zmian w procedurach

cyber-png

 

Rok 2018 był dla branży bezpieczeństwa niewątpliwie burzliwy. Bezprecedensowe naruszenia danych z serwisów, takich jak Facebook i Marriott, a także wiele innych, dowodzą, że organizacje i specjaliści od bezpieczeństwa muszą wykonywać lepszą pracę, aktywnie chroniąc poufne informacje. W 2018 r. okazało się również, że rządy wkraczają i egzekwują nowe przepisy bezpieczeństwa w celu ochrony konsumentów. Można bezpiecznie powiedzieć, że polityki bezpieczeństwa i raportowanie będą podlegać poważnym aktualizacjom w ciągu najbliższych 1-2 lat. W miarę ewolucji infrastruktury bezpieczeństwa, pewne jest, że pojawią się nowe ataki i słabe punkty. W 2019 roku nastąpią trzy główne zmiany.

 

AI stanie się kluczowym składnikiem rozwiązań związanych z bezpieczeństwem cybernetycznym ... ale ludzie wciąż pozostaną potrzebni. W wielu branżach debatowano nad tym, czy roboty zastąpią ludzi. W cyberbezpieczeństwie nie ma już o czym dyskutować. Wraz z rosnącą liczbą zagrożeń cybernetycznych i zwiększoną digitalizacją procesów, które mogą być podatne na te zagrożenia, matematycznie niemożliwe jest, aby ludzie monitorowali ten bałagan Nawet największy zespół bezpieczeństwa złożony z najbardziej wykwalifikowanych specjalistów IT nie może skutecznie tego dokonać bez pomocy sztucznej inteligencji. Narzędzia, które nieustannie monitorują wszystkie zasoby i aktywnie przewidują, jakie luki są najbardziej narażone na ataki (i mają największy wpływ na działalność), są konieczne, aby nadążać za stale ewoluującymi metodami ataku wykorzystywanymi przez cyberprzestępców. Nie oznacza to, że nie będzie potrzeby zatrudniania pracowników w cyberbezpieczeństwie, wręcz przeciwnie.

 

Bezpieczeństwo przechodzi od podejścia zorientowanego na projekt do podejścia zorientowanego na wyniki. Przez wiele lat programy bezpieczeństwa koncentrowały się na realizacji projektów. W 2018 roku firmy zdały sobie sprawę, że nie mogą sobie pozwolić na dalsze poświęcanie czasu, zasobów i budżetu na rozwiązywanie problemów bez jasnego zrozumienia, w jaki sposób te działania zmniejszają ogólne ryzyko cybernetyczne firmy. Zaawansowane narzędzia, które porównują ryzyko są teraz łatwo dostępne, a w 2019 roku zobaczymy więcej zastosowań tych narzędzi.

 

Do końca 2019 roku 10% narzędzi do zarządzania lukami będzie opartych na ryzyku. W 2018 r. Gartner opublikował raport na temat zarządzania lukami w oparciu o ryzyko, który podkreśla potrzebę stosowania narzędzi VM w celu uwzględnienia ryzyka w kontekście biznesowym. Tradycyjne narzędzia VM identyfikują tysiące luk w dowolnym momencie w przypadku dużego przedsiębiorstwa, co sprawia, że ​​zespoły bezpieczeństwa nie są w stanie dowiedzie się, które luki mają pierwszeństwo.

 

Jak zauważył Gartner, zaawansowane narzędzia VM oparte na ryzyku uwzględniają wpływ każdej luki na lukę w zabezpieczeniach, jeśli są wykorzystywane, i opracowują przejrzystą, uporządkowaną według priorytetów listę działań podejmowanych przez zespół bezpieczeństwa. Ponieważ wyniszczające naruszenia w organizacjach dużych i małych, publicznych i prywatnych, nadal pojawiają się na pierwszych stronach gazet, firmy będą krążyć w kierunku narzędzi opartych na ryzyku, aby skuteczniej i efektywniej unikać naruszania zasad.

Pan/Pani
Firma:
Imię:
Nazwisko:
Adres e-mail:
*
Współpracujemy z

Federation of Business Information Service

Monitor Urzędowy

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa
Komunikat

KLAUZULA INFORMACYJNA


W nawiązaniu do przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy:

1. Administratorem / Podmiotem przetwarzającym Państwa dane osobowe jest Creditreform Polska Sp. z o.o. siedziba administratora: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa;

2. Przetwarzamy następujące dane: imiona i nazwiska, miejsca prowadzenia działalności gospodarczej i inne dane kontaktowe, dane dotyczących zdarzeń gospodarczych, kariery zawodowej. Nie przetwarzamy danych wrażliwych ani danych osób małoletnich.

3. Dane osobowe przetwarzane będą:

  • w celu realizacji projektów związanych z badaniem wiarygodności płatniczej, monitoringiem płatności, analizami branżowymi podmiotów gospodarczych

  • w celu zarządzania i windykacji należności

4. Podstawą przetwarzania jest:

  1. dobrowolna zgoda, wyrażona poprzez kontakt z nami - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit a) RODO lub

  2. umowa pomiędzy administratorem danych osobowych a osobą fizyczną, której dane są przetwarzane - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit b) RODO lub

  3. prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Creditreform lub przez stronę trzecią - zgodnie Artykułem 6. Ust 1. lit f) RODO – na tej podstawie przetwarzamy informacje udostępnionej w rejestrach jawnych takich jak KRS, CEDIG, akta sądowe, REGON oraz innych powszechnie dostępnych informacji udostępnianych jawnie takich jak firmowe strony www, portale społecznościowe, materiały reklamowe i marketingowe.

5. Państwa dane osobowe będą przechowywane maksymalnie przez okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów spółki lub ochrony Państwa danych osobowych.

6. Posiadacie Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz macie prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody.

7. W przypadku naruszenia przepisów ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) macie Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego;

8. Nie podejmujemy decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym profilowaniu danych osobowych;

9. Posiadane dane osobowe zabezpieczamy przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Dostęp do aplikacji zawierającej dane osobowe posiadają tylko uprawnione osoby i tylko w niezbędnym zakresie, zaś dostęp do systemów realizowany jest poprzez unikalny identyfikator i zabezpieczony jest hasłem dostępu.

10. W sprawach dotyczących przetwarzania Państwa danych osobowych można kontaktować się pisemnie na adres: ul. Kossaka 17 01-576, Warszawa lub na adres poczty elektronicznej: reklamacje@creditreform.pl