Strona Główna | | | Impressum | | | Kariera | tel.:(+48) 22 440 15 00 | creditreform@creditreform.pl |
W ciągu trzech kwartałów 2020 roku ukazały się informacje o 849 niewypłacalnościach, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej i najwięcej w bieżącej dekadzie.
Zdecydowana większość omawianych publikacji dotyczących upadłości dotyczy orzeczeń z miesiąca publikacji lub poprzedniego. Największa w historii (przynajmniej w tym tysiącleciu) liczba upadłości w usługach w ujęciu miesięcznym (54 firmy we wrześniu) odnosi się zatem do orzeczeń zapadłych we wrześniu i sierpniu, wydanych niewiele wcześniej - tj. dotyczy okresu pełnego otwarcia sektora usług. Co więcej - w tych miesiącach był on wręcz wspierany, np. bonami turystycznymi czy też znacznym ograniczeniem skali wyjazdów zagranicznych i tym samym preferencjami dla krajowego sektora HORECA (gastronomia, hotelarstwo) czy szerzej turystyki. Niestety, ówczesne środki z pewnością nie wynagrodzą fatalnej końcówki roku dla tej branży.
Trzeci kwartał 2020 roku to bez wątpienia najgorszy kwartał w historii w kontekście upadłości polskich przedsiębiorstw. Mowa o wszystkich przypadkach niewypłacalności, czyli zarówno upadłościowych, jak i restrukturyzacyjnych, bo dla dostawców mają one ten sam skutek - brak uregulowania należności.